Hjortlund Beboerforening

Hjortlund Sogn er et sogn i Ribe Dom provsti, med 282 indbyggere.

Heraf er ca. 100 husstande medlem af beboerforeningen.

Beboerforeningen blev stiftet den 11. juni 1981.

Da den gamle skole på Fårevej blev lukket i 1982 ønskede kommunen at den skulle bruges som samlingssted for sognets beboere, det ønske har Hjortlund Beboerforening opfyldt og har gennem årene haft stor glæde af den gamle skole hvor der er afviklet talrige arrangementer.

I efteråret 2020 afgik afgik skolens ejer ved døden , og det var hans ønske at beboerforeningen skulle overtage skolen, hvilket vi er meget taknemmelig for, da det er medvirkende til at sikre sognet også i fremtiden har et samlingssted for borgerne og andre med tilknytning til og interesse for Hjortlund.

Vi har oplevet en stor lokal opbakning fra beboere i sognet på seneste generalforsamling, hvor skolen/beboerforeningens fremtid var hovedemnet i forbindelse med overtagelsen af skolen, derudover lagde lokale beboere ny belægning omkring skolen, og etablerede ny trappe og en kørestols rampe ved indgangen.

Den 1. september overdrog den tidligere ejers enke så Hjortlund gamle skole til beboerforeningen, og der er allerede et grønt projekt i støbeskeen, nemlig etablering af et jordvarmeanlæg og omlægning af elinstallationerne, henunder udskiftning af alle hvidevarer, belysning og ventilationen med henblik en energioptimering.

Stedet vil altid være Hjortlund Gamle Skole

• Et centrum for beboerforeningen.
  • Et sted hvor det er muligt at nyde hinandens selskab og sikre sammenholdet.
  • Et forsamlingshus for alle… også udenfor Hjortlund sogn.
  • Et nøglehus til private fester og arrangementer hvor vi kan se en positiv udvikling, da lokalerne efter den gennemgribende renovering fremstår meget velholdte og attraktive.